Mijn eerste stagedagen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Janne Loop - WaarBenJij.nu Mijn eerste stagedagen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Janne Loop - WaarBenJij.nu

Mijn eerste stagedagen

Blijf op de hoogte en volg Janne

16 Juli 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Voor ik jullie ga vertellen hoe mijn eerste twee dagen op stage waren, wil ik jullie eerst nog even laten weten hoe mijn weekend was.
Zaterdag was niet al te spannend, ik had een deadline die ik moest halen in Nederland, dus dat heb ik eerst gedaan. Toen had ik eindelijk tijd voor leuke doen en ik moest ook maar eens boodschappen doen. En die zijn nogal duur hier! In elk geval hier een blok verderop zit de Eastern market en die is op zaterdag en zondag behoorlijk groot, dus ik ben daar maar eens een kijkje gaan nemen en kwam terug met een mega galiameloen voor $3,50. Ik heb inmiddels de meloen nog niet eens half op, dan weet je ongeveer hoe groot die is.
Zondag ben ik naar de National Gallery of Art geweest en ben helemaal verliefd geworden op dat museum! Zoals de naam al zegt, is het een museum voor kunst. Het woord 'national' is een beetje misleidend, je zou denken dat er vooral Amerikaanse kunst is, maar dat is dus niet zo. Ze hebben een hele grote afdeling voor Nederlandse kunst en dat is een van de dingen waar het museum bekend om staat. Natuurlijk waren er de nodige Van Goghs te zien (waar ze heel trots op zijn), net als de Rubens en de Van Dyks. Ikzelf was blij verrast door de grote middeleeuwen afdeling die ze hebben en ben die gaan bekijken, net zoals de renaissance en de Nederlandse afdeling dus. Ik heb overigens naast bovengenoemde ook een heuse Da Vinci gezien. Ik vond een schilderij zo mooi, dat ik bijna een kleine versie ervan gekocht had - totdat ik me bedacht dat het natuurlijk wel heel moet blijven in mijn koffer terug naar Nederland. (Zie ook vooral de foto's)

Maandag was het dan zo ver, mijn eerste dag @ the Folger Shakespeare Library! Toen ik binnenkwam moest ik gelijk formulieren invullen en een filmpje kijken over diversity and harassment - beetje saai, maar hoort bij de procedure. Ik zou een badge krijgen (die ik nog steeds niet heb) en ik heb een korte toer door het gebouw gehad. Ik mocht bij allerlei mensen een praatje komen maken, heb mijn eerste tien boeken bekeken die dag en nog wat kleine dingetjes gedaan. Omdat de Folger een hele grote Reformatiecollectie heeft (dus boeken en andere dingen van de Reformatietijd die over de Reformatie gaan), maar maar heel weinig mensen dit weten en hier gebruik van maken, ga ik een beetje pr'en voor deze collectie. Ik ga een blog schrijven voor op de website, maar ga nu waarschijnlijk ook een stuk schrijven voor op de Folgerpedia (ja inderdaad de wikipedia van de Folger) en een stuk voor in hun tijdschrift over de collectie. Daarnaast heb ik natuurlijk nog mijn wetenschappelijk artikel over mijn onderzoek. Ik hoef me niet te vervelen de komende twee maanden.
Na mijn eerste stagedag ben ik met een aantal meiden van stage wezen uiteten, als soort van welkomsparty. Echt super lief, dat ze een klein feestje organiseren voor iemand die ze voor die dag nog niet eens ontmoet hebben! Ik heb mij hier laten verleiden tot een echte Amerikaanse burger (de tune-in burger) en heb vooral een hele gezellige avond gehad. Ik hoorde, dat er donderdag alweer een klein feestje is. Ben benieuwd! Ik begin me goed op mijn plek te voelen hier.

Vandaag, dinsdag mocht ik de hele ochtend meelopen met de acquisition - de boekenverwerfafdeling, voor de mensen die het Engels niet machtig zijn. Er waren een paar pakketjes binnengekomen die ik mocht uitpakken en ik schrok een beetje toen ik die open maakte, want in de eerste zat gelijk een boek uit de 16e eeuw. Daarna mocht ik helpen catalogiseren en heb ik zelf een scrap book box in het systeem gezet inclusief alle dingen die er in zaten. Ik mocht zelfs meekijken op de rekeningen en helpen de prijzen in het systeem zetten.
Omdat ik gisteren de Tea at three gemist had (omdat ik boeken spannender vond dan dat ik het nodig vond om thee te gaan drinken) was vandaag mijn eerste keer bij de Tea at three. Ik weet niet waar al die mensen ineens vandaan kwamen, maar het was ineens super druk in de ruimte waar we onze pauzes houden! Super gezellig! We zitten elke pauze met dezelfde meiden steeds bij elkaar allemaal mensen van tussen de 19 en 25 en iedereen vertrekt ergens deze zomer om verder te gaan met de studie of om aan een phd te beginnen.

Tot slot nog een paar wist-je-datjes:
- Wist je dat er hier in de stad overal eekhoorntjes rondlopen?
- Wist je dat het hier bijna elke avond regent? En je dus altijd een paraplu bij je moet hebben? Als je de lucht ziet betrekken moet je gelijk opzoek naar je paraplu in je tas, want anders word je nat. Gelukkig duren regenbuien niet zo heel lang. Ow en de regen is warm! Daar ben ik als Nederlander natuurlijk niet zo aan gewend
- Wist je dat bijna alle musea hier gratis zijn?
- Wist je dat je voor de prijs voor een glas wijn hier je in Nederland 4 glazen kunt drinken in een restaurant?
- Wist je dat tijdens de WK-finale de televisie serieus ging uitleggen dat een wedstrijd 2x 45 minuten duurt?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janne

Actief sinds 10 Juni 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 4895

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Amerika en Duitsland

Landen bezocht: